måndag 18 juni 2012

Om mig / svar på frågor / bilder!

Tänk, jag trodde inte jag skulle få några frågor!
Superglad att ni ändå var lite nyfikna på mig :)

Vem är du? Jobb, vart du bor etc?
Jag är 24år, bor 30mil ovanför huvudstaden (Alfta) i detta avlånga land och jag jobbar som personlig assistent. Jag hjälper pappa med lagårn varje morgon, och har två egna hästar uppstallade där (egentligen bara 1½ eftersom den ena är en minishettis!! xD). Jag tycker om att fotografera även om det svalnat lite & försöka måla snygg nailart (har en nagelblogg med syster!).

Hur länge har du och din kille varit tillsammans?
I lördags var det faktiskt officiellt tre år sedan vi smakade varandras läppar <3 Vi har pratat och inofficiellt träffats längre än så, och han har alltid funnits i mitt liv känns det som. Vi har ju bott grannar hela min uppväxt! Skulle kunna göra ett helt inlägg om oss, det kanske jag ska göra =)

Vill du ha barn?
Jag vill inte ha barn, inte egna. Så har jag känt sedan jag var sexton och upptäckte att livet var hårt, men jag är medveten om att det kan komma att ändras :) Just nu tror jag inte jag kan bli gravid och det känns inte direkt roligt det heller :/ Min mens beter sig inte alls som den brukat (för mkt info sorry!)

Vad har du för drömmar? Vart är du om tio år?
Drömmar och tio år framåt.. helt ärligt vågar jag inte tänka så långt fram. Jag tror inte ens att min kropp orkar fylla 30 om det fortsätter såhär. MEN jag försöker ju vara snäll mot mig själv nu, och om jag ska våga tro på mig själv kanske jag måste ha lite drömmar! Ett litet hus på landet, ensligt, med djur vore ju en dröm :) Men, jag har alltid svarat lycklig på frågan 'vad ska du bli när du blir stor' och det är väl huvdsaken! Mest drömmer jag att kunna se tillbaka på det som är nu och ha lagt det bakom mig.

Hur var din uppväxt?
Jag är äldsta barnet i en stor familj med fem barn. Vi har en liten gård med kvigor, hästar, hundar, katter, och det har funnits gris och höns hos oss men inte just nu. En idyllisk uppväxt och mina fina föräldrar är helt underbar =) Alltid hållt på med hästar och ridning, var aldrig riktigt tonåring utan var heldre i stallet än söp :)

Vad har du gått för skola?
Jag gick naturvetenskap på gymnasiet, och jag kan för allt i världen i efterhand inte förstå varför! :P Det är ju en utbildning man inte har någon praktisk nytta av i verkliga livet, men bra att ha i bagaget om man ska plugga vidare =)

Vad har du/jobbar du med?
När jag gick ut gymnasiet så var jag hemma och ledig ett år, bodde hos mamma o pappa och hjälpte till hemma så klarade mig utan pengar. Maj året efter studenten så började jag på mitt nuvarande jobb som personlig assistent, och där har jag nu jobbat i fem år!

Hur började dina "mat/gå ner ivikt" tankar?
Jag vet inget annat sätt att leva, vara och tänka.. I mellanstadiet slutade jag spela basket, och vara med på idrotten eftersom jag tyckte jag var för tjock för det. Då var jag ju inte ens tjock!

(Det var väl när min prins kom med i bilden som jag faktiskt insåg att jag spydde så ofta som jag gjorde, eftersom det fanns någon annan med hela tiden, och att det var relaterat till att jag åt. Han har även fått mig förstå att det inte är meningen att man ska hata sig själv så som jag gjort.. Men matproblemen har alltid funnits där, det är kanske två år som jag varit medveten om det på riktigt.

För ett år sedan hängav jag mig åt fanskapet, ska jag vara såhär jäkla dum är det lika bra att göra det ordentligt tänkte jag. Gick ner över 1½ kilo i veckan utan att träna, och man kan ju räkna ut hur hälsosamt det var och hur jag mådde av det. Där är jag inte nu, och dit vill jag aldrig mer. Jag kämpar mot att lära mig och min kropp vad som är rätt och lagom, och att hela tiden tänka efter och fundera på varför jag gör som jag gör. Det känns bra och jag försöker tänka att alla små saker är steg i rätt riktning och att många bäckar små... )

Ni ställde så bra frågor så jag har ingen aning
vad jag ska skriva mer för att berätta om mig själv.. =)
Lite bilder slänger jag oxå in.

Mina pållar, lite random bilder på mig (de två nedersta är på en trött och en fyll tjej
så de är inte så smickrande men de är de senast tagna) och sedan en bild på honey.
Ni förtjänar bättre bilder än såhär, jag vet, men jag har inte bättre just nu.
Ni får vänta lite x)


4 kommentarer:

  1. Oh vad kul att få veta lite om dig! Sen var det inte alls för mycket info, det är din blogg och be inte om ursäkt! Du jag hade inte mens på jag vet inte hur länge och här bredvid mig sitter min son. Men det finns många barn ute i världen som behöver en mamma och pappa. Att bli föräldrar kan man inte ursäkta mig nu men "knulla sig till" utan det är något man blir. Vad ledsen jag blir att läsa om din "mat historia" men ändå glad att du tänker på ett annat sätt nu mera! Vad vacker du är, kul att se ditt ansikte nu!! Hur gammal är din prins det glömde jag ju fråga <3.
    SV: Oh vilket bra tips! jag fåt mäta på ett störe mitt gamla midje mått, tack underbara du! Ja jag är en "sanndrömmare" haha, massa kramar du är så stark!!

    SvaraRadera
  2. SV: Ja fy vad tiden gick långsamt då haha. Nej dom pratar inte om det utan jag har hört det av syrrorna på jobbet att det är väldigt vanligt att man blir besatt. Nej jag har ingen kontakt med dietisten vilken jag tycker är dåligt av dom, hon skulle ju kunna ringa någon gång bara eller maila? Nej dålig stil! Massa kramar <33

    SvaraRadera
  3. Vad söt du är!

    sv. Nej, det gör det verkligen inte! Bättre om hon skulle laga nyttig mat istället för att bara satsa på att få i mig massa kalorier.
    Haha nej va coolt!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag svarar på kommentarer i din blogg, om du inte har någon så svarar jag här under i kommentarsfältet :)