torsdag 7 juni 2012

Magsmärtor.

Jag tror inte jag nämt det förut i denna blogg
men idag besökte magkatarren eller vad det nu är, mig igen.

De nedre revbenen, där ungefär, och på sidorna gör det så ont så jag nästan svimmar.
Jag får dödsångest, och kallsvettas hysteriskt.
Det finns INGENTING som hjälper, hur jag än vrider och drar i kroppen
så gör det lika hemskt ont. Det blir bara värre och värre och det enda
som kan tänkas hjälpa litelite är att det hänt förut, och jag hoppas att det
ska gå över även denna gång.

Jag KRÖP kvidande över lägenhetsgolvet och öppnade balkongdörren
så att min prins skulle kunna komma in även om jag svimmade elr dog innan lunch.
La mig i sängen och grät och väntade på att det skulle försvinna.
Lyckades somna och vaknade två timmar senare, helt slut.

Jag som alltid trott att magkatarr var typ halsbränna eller sura uppstötningar
och jag kan bara säga att det vore himmelriket ungefär i jämförelse :(
Det är hemskt.

2 kommentarer:

  1. Magkatarr sitter oftast i mitten (typ solarplexus), så det låter som något annat. Du borde kolla upp vad det är! Fan inte kul att ha sådana magamärtor ju.

    Sv: jag tog inga kakor då och inte tagit några nu! Sjukt stolt, fast klart att det hjälper att jag vet att jag är allergisk haha.
    Vad jobbar du med?

    SvaraRadera
  2. Jag har också magkatarr. Oftast hjälper ingenting men ibland så funkar det för mig att dricka något som t.ex. vatten eller te. Dock blir det värre ibland :/.

    SvaraRadera

Jag svarar på kommentarer i din blogg, om du inte har någon så svarar jag här under i kommentarsfältet :)