tisdag 8 maj 2012

Tävling! :)

Nu när jag äntligen har en 'vanlig' blogg kan jag oxå vara med och tävla, och det tänker jag vara oxå! :) Första tävlingen jag spanade in var denna; http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/may/tavling-vinn-presentkort-hos-lykkase.html där man kan vinna ett presentkort hos http://www.lykka.se på 400:- !!

Tyckte det var svårt att välja endast en produkt, så att handla för 400:- på sajten skulle nog inte vara några som helst problem! :) Jag valde ändå tillslut denna http://www.lykka.se/macaronform 

Alltså en macaronformsplåt! Jag älskar att baka, även om det blivit väldigt lite av den vara numer eftersom jag försöker lösa andra problem. Jag är väldigt sugen på att testa att göra macarons, men ser även alla möjligheter med den formen! Skulle förmodligen använda den till både tänkbara och otänkbara saker. Alla sorts småkakor som är lite rinniga i smeten, och jag skulle få dem allihopa helt perfekta, dessutom skulle de bli ganska små i storleken vilket vore bra för kcal-räkningen! :) Jag filurar lite på om det skulle gå att använda den på något vis till en bulldeg, kanske göra något som liknar kanelsnäckor och så funderar jag på om den tål frysen? Tänk vilken fantastisk marängsviss man skulle få ihop med lite slit om man gjorde egen glass i de där små rundlarna, gräddig krämig glass som blir till en alldeles luftig marängsviss med sina favorit tillbehör! Åh jag måste nog helt enkelt ha en macaron-form! :D Kika in på sajten ni oxå, finns massvis med härliga saker, och ni kan ju oxå passa på att tävla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar på kommentarer i din blogg, om du inte har någon så svarar jag här under i kommentarsfältet :)